Nick Polak: gitaar
Reinier Vermeulen: gitaar
JB van de Wal: basgitaar
Love Like Blood (Ep) (2019)
Here Now, There Then (2017)
Oweynegat (Ep) (2016)

Love Like Blood is één van de meest memorabele songs uit de jaren tachtig, zeker in de wereld van alternatieve rock. Killing Joke produceerde het nummer in 1985, in de tijdlijn van Thatcher, Reagan en de in dat jaar aantredende Gorbatsjov. Die laatste voerde de glasnost (openheid) in en zorgde voor perestrojka (economische hervormingen). Hij maakte samen met Reagan een einde aan de wapenwedloop en mede door die ontwikkeling viel in 1989 de Muur in Berlijn. Wie herinnert zich (mits je ouder bent dan vijfendertig) die jaren niet?

Het nummer Love Like Blood behaalde in de wereld van de alternatieve rock een cultstatus, maar echt hoog eindigde het nummer in de hitparades niet. In thuisland Engeland behaalde de single de zestiende plek in de hitparade, in Nederland was het behalen van plek acht de hoogste notering. Toch staat dit nummer ook voor mij garant voor een flink portie jaren tachtig gevoel en ligt het album “Night Time” stevig in mijn geheugen.

De basis voor deze cover lag in de tourbus van Dool tijdens hun eerste tour. De band luisterde veelvuldig naar het origineel en de band filosofeerde over hoe het nummer onder hun handen zou klinken. Na de tour ging de band aan de slag met de song en het resultaat is vooral dat het tempo een stuk lager ligt. Daar komen toch weer de doom invloeden van de band naar boven, want ten opzichte van het origineel is er qua sound niet veel veranderd. De synths zijn ook hier sterk vertegenwoordigd met het kenmerkende intro en refrein, hoewel de gitaren een groot gedeelte van de toetsen hebben overgenomen.

De twee andere tracks zijn live opnames van de songs She Goat en In Her Darkest Hour. Beide songs zijn afkomstig van het debuutalbum “Here Now, There Then” dat in 2017 uitkwam. De nummers werden gespeeld tijdens het Rock Hard Festival 2018 in Gelsenkirchen, Duitsland. Opvallend is dat er geen enkele valse noot is te bespeuren en dat maakt de verwachtingen voor het aankomende tweede album alleen maar groter.