Jeffrey Schuelke: toetsen
Chad Burkholz: basgitaar op “Missing Time”, “Faunus” en “IO”
Elizabeth Grimm: viool op “Missing Time”, “Faunus” en “IO”
Chris Kringel: fretloze basgitaar
Numerology (2010)
We Three Kings – single (2009)

Met invloeden uit het gehele progressieve universum zou je denken dat het uit Milwaukee afkomstige Fibonacci Sequence moeite moet doen een origineel geluid te produceren. Zeker als je bedenkt dat het bandgeluid een baken in de vorm van een zanger ontbeert. Het tegendeel is echter waar, want men heeft de plattegrond waarop plaatsjes als Rush, Dream Theater, Living Colour en Liquid Tension Experiment weliswaar stevig in de knuisten, toch staan er legio alternatieve routes op.

De vrij lange en complexe nummers op dit album razen als een wervelwind aan je voorbij, maar zoals te doen gebruikelijk gaat de wind regelmatig even liggen. Dat doet men erg goed en luistermoeheid doet zich vrij zelden voor. Natuurlijk valt niet te ontkennen dat Fibonacci Sequence goed kan tellen, met de naam alleen al ontkent men deze kwaliteit geenszins. Men weet echter ‘het beste jongetje van de klas syndroom’ heel behendig te omzeilen en weet binnen het genre regelmatig de relaxte sfeer van een donker bluescafé te creëren.

Fibonacci Sequence weet heel duidelijk wat het wil en dat is heel veel plezier beleven en delen door middel van muziek. Dit streven druipt van “Numerology” af en maakt het tot een geweldige luistertrip. De geluidskwaliteit is voor mij persoonlijk altijd erg belangrijk en ook in dat opzicht valt helemaal niets aan te merken. Niet te glad, lekkere volle bas, mooi gedetailleerd, niets dan lof.

Fibonacci Sequence is een band om heel goed te volgen als je van spannende, met veel plezier en overtuiging tot stand gebrachte progrock houdt. Met stip de meest spannende instrumentale plaat sinds “Scale The Summit”!

Govert Krul