Silverwave (7:14)
Non- Zero-Sum Game (3:46)
Cato Olaisen: drums
Bård Kristinson: basgitaar
René Misje: gitaar
Non​-​Zero​-​Sum Game (2022)

Trust Us is de zoveelste alternatieve rockband uit Bergen, Noorwegen. Met “Non-Zero-Sum Game” betreden ze de muziekscene met psychedelische zang omringt met energieke gitaarpartijen die weer begeleid worden door zware, sonore en fuzz-gedreven riffs.

De bandleden zijn geen vreemden voor zware en progressieve muziek liefhebbers. Het zijn allemaal doorgewinterde muzikanten uit de altijd zo bloeiende Bergense scene en hebben voormalige of huidige leden van Ribozyme, Natt, Krakow en Major Parkinson in hun gelederen.

Het debuutalbum van Trust US is uiteindelijk een cross-over geworden van post metal, hard rock, alternatieve invloeden en hier en daar wat opgesnoven psychedelica. Aan klassieke prog is geen noot besteed, geen plotse wending bedacht of een ‘zie mij eens heerlijk soleren op gitaar’ momentje. Dat u dat weet bij een mogelijke aanschaf. Fans van Uriah Heep, Led Zeppelin en vooruit wat Beardfish kunnen 27 minuten plezier beleven waar geragd wordt met louter en alleen een drumstel, basgitaar en gitaar. Spannende uitstapjes worden al dan niet bewust ontweken en met het volume voluit is het de standaard toonzetting in deze geweldsproductie.

Hier hebben we al met al toch weer een nieuwe interessante Noorse band met een album uit de Appolon Records stal die ditmaal wel consistent is qua stijl uitvoering en waar ik zeer benieuwd ben hoe ze zich verder evolueren en hoop dat ze dat blijven spelen waar hun hart ligt. Al had ik deze eindconclusie van het album “Minus” van de andere band van gitarist René Misje ook al eerder zo grotendeels beschreven.