Leaves (2016)
One Eye On The Sunrise (2012)
Falling To Pieces ep (2011)
Re-Traced (2011)
Traces (2010)
St Lo (2008)

We gaan even terug in de tijd naar het Marillion Weekend 2009. Op de zaterdagmiddag heb ik daar een ontmoeting met de voor mij nog onbekende Adrian Jones. Jones heeft zojuist geheel in eigen beheer een cd opgenomen met zijn eigen muziek. Met toestemming van het Marillion management mag Jones zijn cd “St Lo” weggeven aan het Marillion publiek. Na een prettig gesprek en deze cd op zak heb ik weer een muzikale vriend op Myspace erbij (voor de jongere lezer: Myspace was toen het sociaal platform, zeg maar de voorloper van Facebook en Bandcamp).

Dat dit Marillion weekend de perfecte springplank was voor Adrian Jones om zijn muziek te promoten is nu een feit. In het interview dat Jones in 2012 had met Progwereld vertelt hij ons dat hij in dit weekend toetsenist Brendan Eyre heeft leren kennen en via hem weer in contact is gekomen met Marc Atkinson. Dit alles heeft in 2011 geleid tot het album “Traces”.

Ondertussen zijn we weer tien jaar verder en het album “Traces” is nergens meer verkrijgbaar. Via diverse sites wordt het album voor meer dan 100 euro aangeboden en dus is het hoog tijd om het album opnieuw uit te brengen. De originele versie is door Adrian Jones zelf gemixt en geproduceerd. Nu heeft hij de producer Paul van Zeeland (onder andere ook verantwoordelijk voor het vorige album “Leaves”) gevraagd om het album volledig opnieuw te remixen en remasteren. Deze remix klinkt verfrissend en brengt de nummers (nog) beter tot hun recht, met behoud van de emotie en het gevoel van het oorspronkelijke album. Tevens is het album nu – voor de liefhebber – in speciale limited edition beschikbaar op vinyl. Om het 10-jarige jubileum van het album compleet te maken is het geheel voorzien van nieuw album artwork, gemaakt door Antonio Seijas.

Degene die tien jaar geleden het album gemist hebben en al lange tijd op zoek zijn naar dit album is het nu de kans om dit album aan te schaffen. Voor degenen die nog nooit gehoord hebben van Nine Stones Close, maar wel fan zijn van de progressieve muziek van Marillion, Porcupine Tree of Pink Floyd, wordt sterk aangeraden om dit album eens te gaan beluisteren.